Hogyan működik a járműkövetés?

2024. február 12.

A nyomkövető eszközök GPS műholdas pozicionálás segítségével határozzák meg a pillanatnyi térbeli helyzetüket. Tapasztalataink szerint egy Magyarországon tartózkodó nyomkövető eszköz egyszerre átlagosan 15 darab műholdat lát. A nyomkövető a valós idejű koordinátákat a benne lévő SIM kártya segítségével GSM adatkapcsolaton keresztül elküldi a szervereink felé, melyek azonnal feldolgozzák, eltárolják, majd a webes felületen vagy mobiltelefonon megjelenítik az adatokat.

A webes felületet bármilyen internetes böngésző segítségével el lehet érni, nem kell hozzá semmilyen szoftvert telepíteni.

Tegyen egy próbát INGYEN, nézze meg hogyan működik a valóságban!

Nyomkövető szolgáltatásunk mobilapplikációját Android és iOS telefonra is letöltheti, demo verzióját kipróbálhatja!

Mire jó egy járműkövető rendszer?

Egy modern járműkövető rendszernek rengeteg előnye, felhasználási módja és költségcsökkentési lehetősége van.

A legfontosabb feladata minden esetben az, hogy a járművekkel foglalkozó kollégának megkönnyítse a munkáját és a cégnek megtakarítást hozzon.

GPS nyomkövető beépítésével nagyon egyszerűen kiszűrhetőek a fekete fuvarok. Az egyik leggyakoribb probléma az üzemanyaggal történő visszaélés, és a céges autók magáncélra történő használata. Pár gombnyomással megkaphatja a térképre kirajzolt útvonalat, vagy címre pontosan lekérheti az útvonal-kimutatásunkat is. Ezek a funkciók nem csak a jármű által érintett címeket mutatják meg, de azt is, hogy mennyi ideig állt egy pontnál a gépjármű.

Üzletkötők, szervizautók esetén nyomkövető szolgáltatás segítségével könnyedén ellenőrizhető, hogy a képviselők az optimális utat választják-e a megtett utakhoz. Pontosan kimutatható, hogy mikor érkeznek meg a célállomásra, mennyi időt töltenek ott, hány órát dolgoznak, hány km-t vezetnek.

Egyszerűbbé válik az adminisztráció, a lízingelt autók költségelszámolása és az ezek menedzselésére szánt idő is csökken.

Tudta, hogy útnyilvántartással 90%-100% igényelhető vissza a lízingelt autók ÁFA-ja?

Személyre szabható kimutatásokat, grafikonokat, kiértékeléseket készíthet, amivel teljesen átláthatja járművei, sofőrjei és vállalkozása hatékonyságát!

Sofőrazonosító segítségével automatikusan hozzárendeli a sofőrt az általa használt járműhöz, így csökkentve az adminisztrációt és az esetleges vitás eseteket. A hivatali és magánutak elválasztása csak egy gombnyomás, így a költségelszámolás is felgyorsul.

A rendszerünk egyedi funkciója a sofőrviselkedés figyelése, melynek segítségével könnyedén kiszűrhető, ha a vezető nem megfelelően használja a céges autót, vezetési stílusával nagymértékben amortizálva azt. Többféle szempontot figyelembe véve (pl. fordulatszám, gázpedál pozíció, hirtelen fékezés/gázadás stb.) kollégáit rangsorolni tudja. Ezzel nem csak szervizköltséget takarít meg, hanem növeli a céges autói élettartamát is. Nyomkövető szolgáltatással megelőzhetőek vagy könnyedén kideríthetőek a bírságok felelősei.

Saját fejlesztésű funkciónk a flottakihasználtság mérése. Ennek segítségével ha több autóval rendelkezik, akkor grafikusan is láthatja járművei kihasználtságát, több hónapra visszamenőleg is, így akár trendek is megfigyelhetők.

Külföldi megrendelők esetén manapság már alapvető elvárás, hogy a fuvarozó rendelkezzen nyomkövetővel,melyen az ügyfél láthatja az áruja helyzetét a szállítás során. Ennek hiányában sokkal kevesebb külföldi fuvarlehetőségre számíthat a vállalkozás.

Külföldi fuvarok esetén igazán hasznos a kedvezményes SMS kommunikáció, ami szintén közvetlenül a felületről érhető el. Ennek a funkciónak a segítségével jelentős mértékben csökkenthető a kommunikációra fordított költség és idő. Európa teljes területén elérhetik a szolgáltatást élőben, nem csak az EU-n belül!

A FLEETware járműkövető szolgáltatás lehetőséget nyújt a raktér hőmérsékletének figyelésére, ami a hűtött árut fuvarozó gépjárműveknél elengedhetetlen. Beállíthatóak kritikus minimum/maximum értékek, amiket ha elér a raktér hőmérséklete, figyelmeztet a rendszer, megelőzve a káreseményt. Emellett beépíthető raktérajtó nyitás érzékelő szenzor, ami meggátolhatja a fuvarozott áru eltulajdonítását. Raktér nyitás érzékelő, illetve az elektronikus kerítés segítségével az illetéktelen áru és vagyon eltulajdonítás meggátolható, vagy bizonyítható.

A Geofencing (virtuális kerítés) segítségével létrehozható tetszőleges nagyságú földrajzi terület, amibe ha belép vagy kilép a követett jármű, a rendszer azonnal küld egy SMS-t, push üzenetet, vagy e-mail értesítést. Ennek a funkciónak a segítségével meggátolható például a nem tervezett megállók közbeiktatása, vagy egyszerűen csak értesítést kérhet arról, ha a gépjárműve elérte/elhagyta a célállomást.

Nagy segítség a rendszer által automatikusan készített, NAV által elfogadott menetlevél is, aminek a segítségével nincs többé elfelejtett vagy csak a hónap végén emlékezetből kitöltött menetlevél. Így könnyebbé válik a pénzügyi elszámolás, ugyanis pár kattintással elkészíthető egy elektronikus menetlevél, amit továbbítva a könyvelésnek, sokkal egyszerűbbé válnak a vállalati folyamatok.

A nyomkövetés tovább bővíthető még vagyonvédelemmel is, aminek hála biztonságban tudhatja a követett járművet, a szállított árut és természetesen a sofőrt. Az immobilizer (indításgátlás) segítségével csak a megfelelő azonosító kulccsal rendelkező sofőr indíthatja el a járművet. Távoli járműleállítás funkcióval lopás esetén az autó indíthatatlanná válik.

A szolgáltatásunk segítségével egységes felületen követheti nyomon járműveit, csökkentheti adminisztrációs terheit, költségeit, a vagyonvédelmi funkciókkal kiegészítve gondoskodhat védelmükről.

A beszerelés menete

Miután online egyszerűen megrendelte és kifizette a szolgáltatást, személyes kapcsolattartója felhívja Önt telefonon a beszerelési időpont és helyszín megbeszélésére. Pár napon belül elvégezhető az eszköz/ök beépítése és már használhatja is innovatív járműkövető rendszerünket.

Több mint 30 beszerelő pont áll rendelkezésére országszerte. Műhelyeink Magyarország számos pontján megtalálhatóak, az oldal alján található térképen választhat is, hogy melyik van Önhöz a legközelebb.

Hogyan történik a beszerelés? 

  1. Szakértő kollégáink konfigurálják modemét, majd az előre egyeztetett beszerelő pontra juttatják.
  2. Amint megérkezett a modem a műhelybe, azonnal felvesszük Önnel a kapcsolatot. Időpontot pontosítunk, így szerelő kollégáink várni fogják!
  3. A szakemberek körülbelül egy óra alatt elvégzik a beépítést. Leszedik a jármű műszerfalának borítását, majd miután bekötötték a modemet, visszaépítik azt. A modemnek semmiféle külső látható jele nincs, vigyázunk értékes autója épségére. Szakembereink nem tesznek kárt a járműben és a GPS modem sem zavarja a gépkocsi működését. Erre garanciát vállalunk.
  4. Amint elvégezték a szükséges beépítést, mi központilag ellenőrizzük, majd elküldjük e-mailben a belépéshez szükséges információkat (felhasználónevet, jelszót).
  5. Ezután ügyfélszolgálatos kollégánk megkeresi Önt, hogy elégedett-e mindennel, illetve ha szükséges, segítséget nyújt a rendszer használatával kapcsolatban.

Beszerelőpontok


 

A projekt a GINOP-2.1.7-15-2016-01517 pályázati azonosítójú „Távoli járműdiagnosztikára épülő innovatív szolgáltatás létrehozása az ITware Kft.-nél” projekt keretében valósult meg. Támogatási összeg: 57.049.215 Ft, Támogatás mértéke (%-ban): 46.52%, Projekt befejezési dátuma: 2019.10.31.    

Az utóbbi évtizedek technológiai fejlődésének hála manapság már alapvető elvárás, hogy a döntéshozók számára lényeges információ bárhol és azonnal rendelkezésre álljon. Az ITware egy olyan innovatív szolgáltatás létrehozását tűzte ki célul, amely minden rendelkezésre álló jármű adatot azonnal elérhetővé tesz a felhasználó számára a legelterjedtebb asztali és mobil eszközökön olyan formátumban, ami segíti a gyors és eredményes döntéshozatalt. Az innovációs projektünknek köszönhetően a távoli jármű adat feldolgozó szolgáltatásoknál megszokott 5-10 paraméter helyett több mint 100 jármű paraméterhez férhetnek hozzá az előfizetők. Ehhez olyan adatfeldolgozó réteget kell létrehozni ami másodpercenként több ezer adat egyidejű begyűjtésére, feldolgozására és megjelenítésére képes.

A megszokott jármű központú szemlélettel ellentétben a járművet vezető sofőr viselkedését is monitorozzuk és napi, heti, havi szinten a felhasználó rendelkezésre bocsátjuk, mely által a különböző sofőrök vezetési képességét össze lehet hasonlítani, optimalizálni, fejleszteni, ezzel a flották élettartamát és hatékonyságát növelni és akár a biztosítók kockázatát is csökkenteni. A szolgáltatás folyamatait is a legkorszerűbb, automatizált és önkiszolgáló e-ügyintézéssel készítjük el. Ennek támogatására létrejön a teljes ügyintézési spektrumot lefedő online, webes önkiszolgáló rendszer, a folyamatokat a megrendeléstől a szerződéskötésen át a számlázásig megvalósítva. A lehető legpapírmentesebb és leghatékonyabb ügyintézéssel fogjuk a szolgáltatásunkat használó előfizetőket támogatni.

 

2024. február 12.